ojojoj!!

Shit vad dålig jag känner mig nu, har inte skrivit på hur länge som helst, men man kan väl bli lite ursäktad med en liten här hemma, som är bra på att stjäla uppmärksamheten!!

Sista veckorna har varit fyllda av Namnfest, som var otroligt lyckad, tack alla som kom!!
Sen har det mest varit mys, Rickard var ju hemma på långhelg över kristiflygare och vi hade några riktigt mysiga dagar.
I lördags var vi hemma hela dagen, Robin kom för att plugga med Rickard och nån timme senare, kom även Mats, roligt att träffa dem igen, var längesen sist vi umgicks. På seneftermiddagen begav vi oss ner till en gräsmatta utanför bunkern där vi skulle grilla, dricka och bara ha det bra hela kvällen, vilket vi verkligen hade!
Det var strålande väder, alla var på topphumör och Ronja sov sig igenom hela kvällen (skönt)

Hon har nu blivit så stor att hon inte vill ligga i vagnsliften längre, så nu får jag ta ur den och spänna fast henne istället så hon kan få sitta upp!
Mycket nöjd är hon när hon får vara med och se allt som händer. Hon har även bestämt sig för att kunna sitta nu, inte sätta sig upp men sitta själv på golvet eller soffan, och är såå stolt över det.

Vi fortsätter med hennes ätande, hon är verkligen helt galen i mat (hon kanske brås på sin mamma, efter vad jag har hört).

Tyvärr har vi en väldigt jobbig period här hemma nu, då Ronja gråter sig igenom största delen av dagarna och tar kanske ett par timmar att natta på kvällen, vi vet inte vad som hänt, det har kommit helt plötsligt och hon är otröstlig, vilket gör mig väldigt frustrerad och jag börjar tvivla på min kvalitét som mamma.


Nu tillexempel får jag nog gå in och hjälpa Rickard då hon skriker så hon skakar.


Komentera:)

Lägger upp lite bilder senare


Kommentarer
Postat av: Hasse

Inte är du en dålig mamma!!!

Nu är det nog dags för ett nytt besök hos er tycker jag

Har varit lite slapp på slutet!

2009-05-26 @ 23:20:21
Postat av: Jess

Alla barn gråter och det enda som hjälper är massvis av tålamod. Du är absolut inte en dålig mamma, man växer i sin roll och det är nog alltid tuffast med första barnet då man faktiskt inte har gjort det innan! Att hon är ledsen är i alla fall absolut inget tecken på din kvalitét som mor så det ska du inte tvivla på!

2009-05-27 @ 12:52:14
URL: http://angeldust.blogg.se/
Postat av: Josefina

Jag känner igen dedär med gråten. Ibland blir frustrationen så stor att man själv också gråter. Men efteråt känns det bättre och man har helt plötsligt fått nya krafter. Känns skönt att vara två, ett team i sådana situationer. Håll ut!

kramar

2009-05-28 @ 08:17:05
URL: http://josefinazadig.blogg.se/
Postat av: Essa

Håller med ovanstående om att hennes gråt inte är nåt tecken på att du är en dålig mamma. Alla barn gråter och i vissa perioder mer än andra. Samma med systersonen som nu är dryga 8 månader och ställer sig efter möbler och har sig. Livsfarlig är han :P



Ha det gott!

2009-05-28 @ 16:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0